I. I. I. I.
International Institute for Important Items
Louise Hervé & Clovis Maillet


The bleeding wall (Horace Walpole’s limewood cravat), 2010 / Le mur qui saigne (la cravate en tilleul d’Horace Walpole), 2010

 
The bleeding wall (the discovery of the Domus Aurea), 2010 / Le mur qui saigne (la découverte de la Domus Aurea), 2010

The bleeding wall
Performance, Le Plateau, Paris, April 2010

With the participation of Thomas Golsenne

 
Excerpt from the performance :
«It is indeed disturbing to read how Cellini describes the grotesques in his autobiography. It was only discovered during the XVIIIth century that these grottos where the remains of Nero’s Domus Aurea (Golden House). Like the killer in Amityville, Nero had slaughtered his whole family. And the magnificent decoration of the Domus Aurea, with its compartimented frescoes, its trompe-l’oeil architectures, its revolving room which followed the course of the sun, its ivory ceilings pouring down flowers and perfumes, had shelterd the most heinous crimes…»
 

Online edition of the complete script of the performance on Editions papiers (in french).

 

Le Mur qui saigne
Performance, Le Plateau, Paris, avril 2010

Avec la participation de Thomas Golsenne

 
Extrait de la performance :
«C’est vrai que c’est assez troublant de lire la description des grotesques dans l’autobiographie de Cellini. Parce que l’on s’apercevra seulement au XVIIIe siècle que ces grottes, c’était les restes de la Domus Aurea (La Maison Dorée) que Néron s’était fait construire à Rome. Et l’on sait que Néron, comme le tueur d’Amityville, avait tué toute sa famille. Et que la décoration magnifique de la Maison Dorée, avec les fresques à compartiments, surchargées d’architectures en trompe l’œil, la salle tournante, qui suivrait le rythme du soleil, et ses plafonds d’ivoire d’où d’échappaient des fleurs et des parfums, avaient abrité les pires horreurs…»
 

Edition en ligne du script complet de la performance sur Editions papiers