I. I. I. I.
International Institute for Important Items
Louise Hervé & Clovis Maillet



 
[/img]  

The Paris Commune and the stars / La commune et les astres, performance, 2017.

The Paris Commune and the stars
Performance, Centre d’art Les Tanneries, , 2017, cur. Léa Bismuth

With the choir Camera Sei (Sarah-Anaïs Crevier-Goulet, Madeleine Cavet, Damien Delescluse, Emilie Lechner, Pierre Pinson)
https://soundcloud.com/user-234182134/la-commune-et-les-astres-2017
 
This is a recording of a performance by L. Hervé and C. Maillet given on 24 June 2017 at the art centre Les Tanneries in Amilly as part of the exhibition L’éternité par les astres (cur. Léa Bismuth), based on the eponymous book by Auguste Blanqui. The performance was built around a set of 19th century revolutionary songs, dating from the beginnings of Saint-Simonism (1831) to the Paris Commune (1871). The songs were performed by the vocal ensemble Camera Sei. From the people waltzing in the Saint-Simonian song, to Blanqui’s celestial bodies, to the dance of the bombs, the analogies between the celestial and terrestrial worlds build a revolutionary project
 

La Commmune et les astres
Performance, Centre d’art Les Tanneries, , 2017, cur. Léa Bismuth

Avec l’ensemble vocal Camera Sei (Sarah-Anaïs Crevier-Goulet, Madeleine Cavet, Damien Delescluse, Emilie Lechner, Pierre Pinson)
https://soundcloud.com/user-234182134/la-commune-et-les-astres-2017
 
Cet enregistrement est la captation d’une performance de L. Hervé et C. Maillet donnée le 24 juin 2017 au centre d’art Les Tanneries à Amilly dans le cadre de l’exposition L’éternité par les astres (cur. Léa Bismuth), d’après le livre éponyme d’Auguste Blanqui. La performance était construite autour d’ensemble de chants révolutionnaires du XIXe siècle, datant des débuts du saint-simonisme (1831) à la Commune de Paris (1871). Les chants étaient interprétés par l’ensemble vocal Camera Sei. Du peuple qui valse dans le chant saint-simonien, aux corps célestes de Blanqui, jusqu’à la danse des bombes, les analogies entre le monde céleste et terrestre construisent un projet révolutionnaire.
Le texte de la performance a été publié dans la Revue faire 002 en 2017.